onsdag 14 augusti 2013

Dag 3

Idag var det pappan som var på föris med Kaj. Därför har jag inte någon utförlig rapport, men lyssna på detta: hon somnade i vagnen och sov i 1,5 h! Det var visst lite si och så med maten men hon åt när hon kom hem och han hade med sig välling. 

Följande orättvisa hände också: han fick mat och så mycket kaffe han ville. Och när Kaja vaknade tog de upp henne och bytte bajsblöja och han fick hålla sig undan. Hoppas det går lika bra på måndag när jag och Ilon ska skola in (planeringsdagar resten av veckan). 


Annars hade jag och Ilon det mysigt på stan med min kompis och hennes nyfödda lilla bebbla. Hon har gått upp till 3,2 kg – förstår ni vilken liten sparv! Jag hittade en rosa Mumin-pyjamas (såklart kort i benen. Jag har närt en stork vid min barm.) till Kaja på rean. Den föll i god gjord. Jag tvättade lite också. Sedan kom mina brorser och morser (okej morsan) förbi eftersom Hannes fyller 21. Vi åt ärtsoppa med surbröd och pannkakstårta med ekologiska vindruvor. Rätt trötta, men nöjda ungar vid 21:00.  



Inga kommentarer: