onsdag 21 augusti 2013

Dag 6

Idag var Kaja ensam på förskolan nästan hela dagen, utom en timme i början. Inte verkar hon ha tagit någon skada av det. Det känns lite konstigt att hon gör saker utan mig när hon bara har varit med oss i nära 2,5 år. Jag tror att det är nyttigt för henne dock. 

Imorgon ska vi göra på samma vis, stanna en stund i början och sedan lämna henne där. Tur att hon trivs!

(Någon som är irriterande är Ilon. Vägrar somna. Blev så förbannad att jag lade ned henne på golvet eftersom jag var rädd att orsaka "shaken baby syndrom". Min tunga har sår. Normalt att bli sur på en snar sjumånadersbebis?) 

3 kommentarer:

Maria sa...

Härligt att Kaja gillar förskolan!

Hoppas att Ilon blir lättare att lägga snart. Det är så jävla jävligt när nattningarna rinner iväg och blir över en timme långa.

Sandra sa...

Gött att höra att Kaja gillar det. Jag tycker också det är lite underligt att barnen gör saker och lär sig saker utan min inblandning, men det är nog för det allra bästa ändå.

Och jag blev nog mest sur på Edgar när han var mellan 7-9 månader. Han var så jävla jobbig då. Man ba: "Men väx upp!"
Hoppas det blir bättre snart!

Etta sa...

Usch, det där är pest. Jag blir rädd för mej själv när ag blir så där irriterad. Som tur är är det rätt sällan det är problem med skrik. Min sambo har betydligt bättre tålamod, men så har ju han också s k "egentid" stup i kvarten. Typ jobb och så...
Hoppas det vänder!