torsdag 22 augusti 2013

Dag 7/en vidrig dag

Imorse vaknade jag av ett vrål. Ilon hade ramlat ned från sängen. Hon hade rullat till andra sidan när hennes pappa gått upp och inte gjort kuddbarriär. Verkar ej ha fått bestående men, men det finns roligare sätt att vakna på. 

Sedan åkte jag till jobbet och försökte få min telefon att fungera. Det gick men tog jättelång tid och var tråkigt. 

Sedan ringde min kille som var tvungen att hämta Kaja på förskolan en timme för tidigt eftersom hon var förkyld, varm och ledsen. Jag hade en lekdejt som jag fick ställa in då. 

Kom hem efter en snabb cykel- och handlingstur och var så hungrig att jag ville dö. Fick amma istället. Ilon verkar inte ha någon hjärnskada glädjande nog. Hon somnar och när jag lägger henne i vagnen fortsätter hon sova. I två minuter. Hinner bara micra mat och upptäcka att det är något så äckligt som broccoli och gröna ärter kokat i tomatsås. Ger en sur, metallisk smak. Rekommenderas inte. 
Äter bara pastan men det smakar ändå surt. Äter smörgåsrån med margarin och ost istället. Ilon går inte att söva om. En katt skriker något så in i. Blir ursinnig och dunkar en stol i golvet så den går sönder. 
Ingen katt/barn blev skadad. 

Kaja har inte så god aptit när hon är snuvig. Det ser man på golvet. 

Min kille gick dessutom hemifrån med orden "Hör inte av dig om barnen är jobbiga eller så, jag blir så stressad då." Så, jag är ensam med två snoriga och sura barn, har ätit lite pasta, smörgåsrån och två brödskivor idag. Blodsockret är bananas. 

Ska vara ensam med snorgärsarna till imorgon 16:00. 

Imorgon ska jag på bokrelease/fest. (Om jag överlever dvs.)

Om barnen vaknar och gör kaoz ska jag säga "Hör inte av dig, jag har svårt att roa mig då." 

4 kommentarer:

Zahra sa...

Vilken dag, lider med dig! Ramla ur sängen är så läskigt :C

Varför bor vi inte i samma stad? Då hade vi kunnat hänga! & ha kul. Med snoriga ungar & nån god pastasås ist!

Olga sa...

Ja det hade jag velat! :')

Fifi sa...

Usch, jävla dag alltså!

Elly ramlade ur sängen en gång, jag trodde att jag skulle frysa till is, så rädd blev jag!

Olga sa...

Ja det är jätteläskig. Speciellt när det så små.