torsdag 5 september 2013

Jag är bäst

Jag förstår att ni sitter som på nålar. Hur går det för henne? En riktig nagelbitare, jag vet, jag vet! Jag ska inte dra ut på det. Det har gått bra!

Eftersom Kaja var så ... hemsk, igår så beslutade jag att ta det lugnt hemma efter föris så hon inte skulle få för mycket intryck och bli för trött. Hon kanske inte orkar förskola och sedan lekpark. Hennes lilla huvud blir överhettat. Så hon fick hjälpa mig att laga risotto. Hon skötte sig jättebra. Jag höjde rösten och så men blev inte arg. Sedan åt hon rätt mycket, kladdade knappt något och tjafsade inte alls under middagen. 
   Efter maten (vi åt tidigt så hon inte skulle bli för hungrig och sen arg) Duck hon kolla på Rorri på datorn med en skål majskrokar medan jag fixade i köket. 
   Jag borstade tänderna, sminkade av mig och tog på sovlinne (förberedde mig på att behöva sova med dem) och tog på flickorna pyjamas osv. Kaja började tjafsa när hon skulle gå ned i sin säng efter läsning, välling, tandborstning med mera i stora sängen. Jag lyckades avstyra det på något vis. 
   Sedan ammade jag Ilon i stora sängen. Kaja sa "Jag VILL sova med mamma!" flera gånger, men utan emfas, så jag ba "Ja, men pappa får inte plats då" eller motsvarande. Sedan berättade jag Rödluvan eftersom hon håller käften om jag pratar. Hon sa att hon ville sova i stora sängen någon gång till men sedan blev det tyst. God natt Kaja! 
   Ilon däremot ... Bök, krångel, pust, gnäll. Hon höll på att väcka Kaja så vi gick till soffan och ammade. Hon krånglade och höll på. Jag misstänkte tänder på gång. Tio i åtta gav jag Alvedon. Sedan bajsade hon, vi bytte blöja, tog på bekvämare pyjamas, ammade lite mer i soffan, hon somnade, jag försökte lägga i spjälisen, hon vaknade, jag ammade lite i stora sängen, hon somnade, jag rullade bort, hon vaknade, jag ammade på andra bröstet, hon somnade ... Hon sover! 

Jag som hade väntat mig skrik och panik och vaka till 01, eller somna med barnen är asnöjd, känner mig som supermom och firar med salta mandlar och 2,8:a (super kan vara ett verb).

Grattis även till dig som orkat läsa allt detta. 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Verkligen bäst!
/Z

Eller nåt sånt sa...

Hurra, hurra! Är på riktigt imponerad!

Olga sa...

Haha puss på er.

Maria sa...

Men heja dig! Jag har fortfarande inte varit själv med båda vid nattning. Fattar inte hur det skulle gå till.