tisdag 24 september 2013

Jag får bli hemmafru tills de är tonåringar

Idag vill jag komma till jobbet i någorlunda rimlig tid. Jag ställde klockan på 6:15 och tänkte att jag måste hinna dit till 8 i alla fall. 05:38 vakar Ilon och vill amma och det tar 40 minuter att få henne nöjd. 06:26 försöker jag krångla mig upp mellan bebis och kille och precis när jag stänger sovrumsdörren hör jag:"Mamma!" Sket helt sonika i det och hoppas att hon (Kaja) somnar om, men alltså? Lönearbete och mödraskapet. Samarbetar inte direkt alla gånger. 

6 kommentarer:

Daniela sa...

Tur att du bor med en annan förälder som faktiskt kan ta Kaja när hon skriker "mamma!". Hoppas att det blir en fin dag på jobbet!

Olga sa...

Ja men han vaknar fanimig ALDRIG!

Daniela sa...

Låter problematiskt

Olga sa...

Fattar ej hur han kan zzz när Kaja vrålar 20 cm bort men men.

Ewonne sa...

Fy fan! Plugg och moderskap funkar så där för mig också just nu. Vi sover så fruktansvärt illa hemma just nu dvs typ inte alls. Och så ska en skriva en jävla hemtenta samtidigt som en skolar in A på förskolan och är ensam med barnen 2-4 dygn i veckan. Buhu. Slut på förpestande klagosång.

Olga sa...

Jävla skitliv vissa dagar. Kommer på mig själv med att längta efter att barnen ska bli stora.