fredag 24 januari 2014

Stress, stress, stress

Idag är det Ilons födelsedag, och imorgon firar vi. Vi har så jävla mycket att göra ety det ser ut som fan hemma, och dessutom har vi grova mängder skräp som borde lämnas till tippen. För att inte nämna all handling som måste göras inför kalaset ...
Jag hade en fin plan, handla 9.30, baka, möte 14–16, städa.
I verkligheten blev det så här: min kille (som jag VAB:at för två dagar denna vecka) gick till vårdcentralen kvart över åtta och kom hem ca 11. Då kastade jag mig in i duschen, medan han gjorde lunch. Sedan åt vi, sanerade barn, Kaja fick ett utbrott, lyckades lugna Kaja, läste bok för Kaja innan hennes sov och sedan kunde jag åka och handla. Klockan var då 12:56. Jag gillar inte att köra bil när det är snö, eller när jag är stressad. Nu ba; både och. Borstade snön av bilen och slirade iväg som en biltjuv (skoja, höll såklart hastigheten), parkerade utan att köra på någon, hämtade ut Ilons paket, köpte diverse skit på Ica för 1000:-, glömde givetvis kuponger och de bra påsarna i bilen, rivstartade och kom hem 13:56. Lämnade påsarna utanför dörren och slängde mig ned framför datorn. Nu sitter jag och glor på en lista med olika typer av ljudfiler. (Obs! Skrev det mesta här innan mötet började.)

1 kommentar:

L sa...

Haha. Känner igen stressen. Jag började gråta när ink fyllde ett. Allt kändes så övermäktigt men sen gick det finemang!