lördag 5 april 2014

11:40

Idag var det min sovmorgon och jag sov till 11:40. Tjugo i tolv. Sug på den. Då har normala småbarnsmammor precis utfodrat sin barnflock, kan jag tro. Jag var vaken någon timme vid sju–åtta eftersom Kaja hade grov separationsångest och "ville sova bredvid mamma". Sov, gjorde hon inte. Nåja hon gick ut sen och jag somnade om. Till 11:40. Vem sover ens så länge? Tonåringar som dygnat med WoW och Dr Pepper i kombination med tillväxtspurt? Och jag. Jag hade förstås en späckad fredag ensam med barnen till 16:00, 5-kilometersjogg och dejt med två gymnasiekompisar på kvällen. 

Idag har jag varit i stallet. Jag red utan tränare idag och galopperade!!!!! Och satt kvar!!!!! Och hon bråkade noll gånger!!! Hon gick rätt fult och oengagerat men det var ändå så skönt att det gick. Jag har grov träningsvärk efter joggen igår så vi får se om jag ens kan gå imorgon. 

Här ser ni en bild på Comet som sparkar på kaninen Dumle. Dumle hade förtjänat det. Se min instagram för film. 

3 kommentarer:

Fifi sa...

Men hallå, 11:40??) jag tror aldrig jag har sovit så länge.

Olga sa...

Inte ens när du var omyndig?

L sa...

Du kan ju sova hur länge som helst! Jag är inte förvånad. Kommer du ihåg i Perp när vi sov till fem? (