lördag 26 april 2014

Roliga saker

Nu har jag några roliga saker att rapportera!
•Igår fyndade jag en två månader gammal bäddmadrass för 1000kr. Den är 160 cm bred, som min säng, så jag slipper ha min 180-bäddmadrass som jag stört mig på i fyra (?) år. 
•Jag ska köpa två 90-sängar på söndag, som jag kan ha i stugan, och på vilka min gamla 180-bäddmadrass passar perfekt!
•Jag fick köra en automatväxlad stor skåpbil och hämta upp bäddmadrassen. Jag trodde det skulle vara läskigt men det var jättekul att köra en stor! Lite konstigt att inte använda koppling och växelspak bara. 
•Idag red jag och Wilda gick asfint. Hon gick i jättefin form i traven och flyttade undan och gick fram villigt för skänkeln. Hon fattade galopp och kom ned i form i galoppen. På slutet gjorde vi ökad trav på långsidorna och hon gick så fint i form och riktigt svävade i steget. SÅ HIMLA DUKTIG!!!!!!!!
•Ikväll ska vi premiärgrilla med min syster, kusin (på besök från Frankrike) och moster och kanske fler. Kommer bli så mysigt. 
•Imorgon ska vi åka ut till stugan och inspektera våra nyrenoverade fönster och de nylagda golven, möblera och fixa så att vi kan sova där nästa helg! 

3 kommentarer:

Kate sa...

Jag sov på en 160 säng i flera år men längtade hela tiden till min 180. Good for you! Åh fan va schysst pris! Automat är
läskigt. Som att galoppera ;)

Olga sa...

Haha 160 cm räcker, men det var så irriterade med en bäddmadrass som var 20 cm bredare och hängde över ...

Kate sa...

Det hade jag när jag var gravid. Då hämtade jag in bäddmadrassen från 90-sängen och slängde upp. ;)
Men den jäveln hängde ju också ner, fick dra upp den var natt.