torsdag 1 maj 2014

Sista aprilvädret och att vara en tjej

Det är valborg och det faller ett vidrigt snöblandat regn. 

Jag var hos mamma med familj och kompisar på dagen efter en asgod brunch hos min syster. Sedan gick vi, och mina kompisar av hankön (se bild) skulle gå och hämta en väska eller något, och min kompis (av honkön) och jag gick och tog en öl. På gatan utanför baren kommer en person (av hankön) fram och börjar prata men går sedan. På baren som vi sätter oss på, som ligger 50 m från mamma, kommer det inom fem minuter tre personer (av hankön) och sätter sig och försöker inleda en konversation ca 100 ggr. På väg från baren mot bussen (ca 50 m bort) kommer ytterligare en person (av hankön) fram när min kompis stannar och röker. Han börjar fråga oss tusen saker, bland annat om vi är lesbiska, och börjar sedan röra min kompis. Jag blir lite irri och börjar gå och han går efter och är lite upprörd. Personer av hankön alltså. Sådana stämningssänkare. 

Fast på vägen hem räddade jag en sorgligt stockholmare (av hankön) utan mobilbatteri och tog en taxi som först lämnade honom (och då betalade han) och sedan fick jag åka hem gratis, hehe. Bara någon minut men ändå snällt av taxichauffören (av hankön)! 

Är ändå besviken på random personer av hankön och vädret. Undermåligt presterat. 

2 kommentarer:

Kate sa...

Är för det mesta besviken på hankön. Eller kanske just en. Fast jag drar alla över kanten.

Olga sa...

Många är tyvärr rätt förutsägbara.